On-line tájékoztatás On-line tájékoztatás

Tájékoztató

Kérdésre válasz; adott problémára megfelelő információszolgáltatás hálózat útján. Rövid kérdésre gyors, eligazító tájékoztatás elektronikus úton.
Számítógépek közbeiktatásával történő hiteles forrásokon alapuló problémamegoldás az on-line referensz-szolgálat alapvető célja, értelme. Szakkönyvtárunk jellegéből adódóan a tájékoztatás témaköre is behatárolt.
 
Ennek jegyében mi az, amit felvállalhat az egészségügyi szakkönyvtár?
 
Az itt fellelhető állományra alapozva igyekszünk kielégíteni a hozzánk forduló szakember orvostudománnyal, egészségüggyel kapcsolatos tudományos érdeklődését, de bátran fordulhatnak hozzánk az egészségügyi ismeretek iránt érdeklődő laikusok, vagy a betegségük kapcsán tájékoztatásra igényt tartók. Objektív, hiteles információt szolgáltatunk, orvostudományi és egészségügyi témákról, legyen az tudományos vagy népszerűsítő jellegű.
 
Mi az, amire nem vállalkozhatunk?
  • Mindenekelőtt a tanácsadás, hiszen az az orvos vagy a gyógyszerész dolga. Személyre szabott egészségügyi problémáit továbbra is kezelőorvosával kell, hogy megbeszélje, életmódjára vonatkozó tájékoztatást a jövőben is csak tőle kaphat.
  • Az orvosok, ápolók mélyebb szintű tájékoztatását (irodalomkutatást) nem az on-line referensz szolgáltatás keretében végezzük.
  • Nem elemzünk kiadványokat, nem készítünk tartalmi kivonatokat, nem közvetítünk feltételezéseket, véleményeket.
  • Nem vállalunk fordítást, rejtvényfejtést, kvízfeladatok megoldását.
  • Nem vállaljuk orvosi zárójelentés, orvosi lelet „értelmezését”
Mindezek alapján biztatni szeretnénk, hogy ha az orvostudomány, egészségügy, különféle betegségek kapcsán kérdése van, azt juttassa el hozzánk elektronikus levélben, és mi igyekszünk mielőbb – a megfelelő szakmai forrásokon alapuló – választ megadni Önnek.